Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Το Ortaköy των χρωμάτων

Η Πόλη είναι τόσο ζωντανό μέρος που διαρκώς θέλει περπάτημα και εξερευνήσεις. Οι αμέτρητες πανέμορφες συνοικίες της δίνουν μεγάλο ενδιαφέρον στην καθημερινότητα μου. Μία απ'αυτές συνοικίες είναι και το Όρτακιοι (Μεσοχώρι). Δεν ξέρω γιατί μα όταν το σκέφτομαι και θέλω με μία λέξη να το περιγράψω, στον νού μου έρχεται πάντα η λέξη: χρώμα.
Και πράγματι στο προάστειο του Ortaköy συναντά κανείς όλα τα χρώματα. Είναι η πολυχρωμία του, πολιτιστική και θρησκευτική, είναι τα πολλά μαγαζιά τριγύρω, εστιατόρια, καφετέριες και άλλο τραβάει ο νούς σου, τα σοκάκια του, τα σπίτια του, η μαγευτική γέφυρα τις νύχτες...ο ανεπανάληπτος Βόσπορος....είναι τόσα πολλά....
Ίσως να μην βρίσκομαι τόσο συχνά όσο θα ήθελα εκεί, μα κάθε φορά το απολαμβάνω. Και κάθε φορά έχω τον ίδιο ενθουσιασμό όπως την πρώτη φορά. Είναι μεγάλη ευτυχία αυτό. Κάθε πρωί να ανακαλύπτεις και να μαγεύεσαι με τα ίδια πράγματα από την αρχή.
Χρώματα παντού
Η πίσω όψη της εκκλησίας του Αγίου Φωκά
Το Ortaköy προσφέρει απολαύσεις για όλα τα γούστα. Για καφέ, φαγητό ή ποτό όλες τις ώρες της μέρας...και της νύχτας. Με χαμάμ, χώρο εκδηλώσεων και ναούς ή απλά έναν απολαυστικό περίπατο, αραλίκι στην προβλήτα και φωτογράφιση σε ένα μαγευτικό σκηνικό. Ειδικά η φωτογραφία με τον Βόσπορο, την γέφυρα και το Τζαμί είναι από τα ''πρέπει'' της επίσκεψης.
Η μαγευτική όψη από την προβλήτα
Το γοητευτικό τζαμί με την νέο-μπαρόκ αρχιτεκτονική
Σχεδόν πάντα ακολούθω το ίδιο πρόγραμμα σχολαστικά. Εκτός από τις απαραίτητες φωτογραφίες, ξεκινώ με έναν περίπατο στα στενάκια του, με τους πάμπολλους πλανόδιους πωλητές και τα παζάρια μαζί τους. Αραλίκι στην προβλήτα για κουβεντούλα και ικανοποίηση των φιλοσοφικών μου ανησυχιών και κάποια στιγμή ξαναχάνομαι στα στενά για καφεδάκι, πλακίτσα και κουτσομπολιό.
Το Yalı, τέως αρχοντικό, δώρο του σουλτάνου στην κόρη του, νυν πολυχώρος εκδηλώσεων
Κατά την ταπεινή μου άποψη, επίσκεψη στο Ortaköy χωρίς Kumpir δεν νοήται.Το Kumpir είναι ψητή πατάτα, ανακατεμένη με βούτηρο και τυρί και επιπλέον με αμέτρητες λιχουδιές στην κορυφή του. Πολύ πιο απολαυστικό κολατσιό απ'όσο πιστεύει κανείς.
Τα κιόσκια με τις λιχουδιές τους αναμένουν τους πεινασμένους πελάτες τους
Το κλασσικό Kumpir μου, με κους-κους, ελιές, λουκάνικο, σαλάτα, καλαμπόκι, μαγιονέζα, κέτσαπ!
Ένας περίπατος ταυτόχρονα ή μετά το φαγητό είναι ότι πρέπει για να μην βαρύνω.

Όλα καλά με το φαγητό και το περπάτημα, μα και μία μπυρίτσα δεν θα ήταν άσχημα. Με τα τόσα μαγαζιά τριγύρω μου δεν χρειάζεται να ψάξω και πολύ. Μια παγωμένη και απολαυστική Efes είναι πάντα ευπρόσδεκτη.
Χρώματα και χαμόγελα
Ένα κακό υπάρχει στις καθημερινές μου απολαύσεις: Ο χρόνος περνά πάντα τόσο γρήγορα. Είναι η απόλαυση και η ξεγνοιασιά που κάνει τον χρόνο να ξεγλυστρά γοργά-γοργά στην κλεψύδρα της ζωής. Ραντεβού σύντομα πάλι καλό μου Ortaköy. Ortaköy των χρωμάτων..... 

3 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟ ORTAKOY ΑΛΛΑ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ. ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ΚΑΘΕ ΛΟΓΟ Ν ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. ΣΑΣ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ.ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Κατερίνα και σε ευχαριστούμε για τα καλά λόγια. Εύχομαι να τα ξαναπούμε και πάλι σύντομα.
      Χαιρετισμούς από την Πόλη, Θοδωρής

      Διαγραφή
  2. η πρωτη μου γειτονια στη Πολη, Ortaköy, καθε φορα που διασχιζω τη γεφυρα με το λεωφορειο ,καθομαι παντα στη δεξια πλευρα, να προλαβω να δω εστω και για μερικα δευτερολεπτα το πλακοστρωτο δρομακι της πρωτης μου γειτονιας ,ακριβως κατω απο τη γεφυρα του Βοσπορου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή