Η Πόλη αποτελεί την πεμπτουσία των ιδιαιτεροτήτων και των αντιθέσεων με την ιστορία, τις εικόνες και τα συναισθήματα να εναλλάσσονται με τρομερό ρυθμό. Ο τρόπος που την βιώνω, προσεγγίζω και περπατώ μου επιτρέπει να επιμαρτυρώ την μοναδικότητά της, να γεμίζω την ψυχή μου με συναισθήματα και τον νού μου με μόρφωση, σκέψεις και πνευματική ανάταση. Και η Πόλη με την σειρά της δε σταματά να στέκεται γενναιόδωρη μαζί μου, τραβώντας με όλο και βαθύτερα στην μαγευτική αγκαλιά της. Τούτη την φορά με αξίωσε να μου παρουσίασει μία από τις κρύπτες της και από την οδυνηρή πραγματικότητα να με μεταφέρει στο ονειρικό κόσμο των θρύλων.
Φτάνοντας απρόσμενα στην είσοδο ενός σκοτεινού και ημιυπογείου χώρου, δεν δίστασα ούτε στιγμή να κατέβω τα σκαλοπάτια στο εσωτερικό του, παρά το γεγονός οτι τέτοιοι χώροι χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνοι. Οι χαραγμένοι Σταυροί στο πέτρινο διάζωμα με προιδέασαν για την ιερότητα του χώρου μα όσα αντίκρισα στο εσωτερικό της κρύπτης, ξεπέρασαν ακόμα και τις μεγαλύτερές μου προσδοκίες.
Ο χώρος ονομάστηκε Κρύπτη της Σηλυβρίας επειδή βρίσκεται σε κοντινό σημείο από την ομώνυμη πύλη αλλά ουσιαστικά πρόκειται για τάφο πρώιμης βυζαντινής περιόδου. Το ταφικό κτίσμα είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα, με το πρώτο να είναι λιτό και μακρόστενο, περίπου σαν εσωνάρθηκας ναού. Ακολουθεί το κυρίως μέρος της κρύπτης με τους τάφους διακοσμημένους με παραστάσεις που κόβουν την ανάσα και προκαλούν δέος.
|
Οι ανάγλυφες παραστάσεις στους μαρμάρινους τάφους με άφησαν άφωνο, εντυπωσιασμένο... |
|
...και τα χριστιανικά σύμβολα μου προκάλεσαν ανείπωτο δέος |
|
Διάκοσμος πρώιμης βυζαντινής περιόδου. Πέρασαν σχεδόν χίλια χρόνια μα ακόμα συναρπάζει |
Οι πληροφορίες γύρω από την κρύπτη είναι μπερδεμένες και με αντιφάσεις, οι οποίες μάλλον οφείλονται στον τρόπο διάδωσης των πληροφοριών. Σε αυτό προστίθεται και η "δημοσιογραφική" μάστιγα της εποχής μας, με την γνωστή και "έγκυρη" μέθοδο της αντιγραφής-επικόλλησης των πληροφοριών.
Έτσι λοιπόν από την μία παρουσιάζεται ως βυζαντινός βασιλικός τάφος και από την άλλη κατασκευασμένος τον 4ο αιώνα. Δηλαδή σε μια περίοδο που τα
Θεοδοσιανά Τείχη ακόμη δεν υπήρχαν και η οχυρωματική υπεράσπιση της ιστορικής χερσονήσου με τα Τείχη του Μέγα Κωνσταντίνου βρίσκονταν εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα. Για εμένα λοιπόν φαντάζει κάπως δύσκολο οτι θα μπορούσε να κατασκευασθεί κάπου στο 300 μ.Χ. βασιλικός τάφος σε μια τόσο ερημική και ανυπεράσπιστη περιοχή εκτός της Πόλης.
Βέβαια όλα αυτά δεν με εμπόδισαν καθόλου στο να αφοσιωθώ στην παρατήρηση με όλες τις αισθήσεις σε έξαψη και να θαυμάσω την τέχνη των ανάγλυφων διακοσμήσεων.
|
Με το βλέμμα προς τον ουρανό |
|
Απεικονίσεις που παραπέμπουν σε βιβλικές παραστάσεις |
|
Ανάγλυφος διάκοσμος που αναπαριστά τον Ιησού με τους δώδεκα μαθητές Του σε ελληνορωμαικό ύφος |
Πέρασε περισσότερο από μισή χιλιετία όπου η συγκεκριμένη κρύπτη παρέμενε καλά κρυμμένη κάτω από χώματα, χαλάσματα και ερείπια. Ανακαλύφθηκε μόλις το 1988 κάτω από μπάζα και χαλίκια για να ακολουθήσει μια ικανοποιητική αναστύλωση του χώρου το επόμενο έτος.
Από εκεί και έπειτα ξεκινούν εκ νέου οι βεβηλώσεις και οι λεηλασίες της κρύπτης από τυμβωρύχους, αρχαιοκαπήλους και κυνηγούς θυσαυρών. Οι νεοαναστυλωμένες νωπογραφίες δυστυχώς καταστράφηκαν τα επόμενα χρόνια ενώ είναι άγνωστο το ακριβές μέγεθος της λεηλασίας. Ίσως στο μέλλον ορισμένα από τα κλεμμένα να παρουσιαστούν στους διάφορους οίκους πλειστηριασμών ή να πάρουν τον δρόμο για τα διάσημα αρχιλησταρχικά μουσεία της Ευρώπης.
Παρ'όλα αυτά ορισμένα κειμήλια ανακαλύφθηκαν, όπως για παράδειγμα η είσοδος της κρύπτης, η οποία παραδόθηκε στο
αρχαιολογικό μουσείο της Πόλης το 1993.
|
Λεηλατημένα κενοτάφια... |
|
...και όσα πανέμορφα γλυπτά γλύτωσαν την κλοπή |
|
Το εσωτερικό της κρύπτης διαθέτει συνολικά έξι τάφους. Άστεγοι ζουν πλέον εδώ |
Αν αντικρίσει κανείς την πραγματικότητα με ρεαλισμό και ψυχρότητα, η κατάληξη του χώρου σίγουρα δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετική, αφού η Κρύπτη της Σηλυβρίας μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί και ως ο μοναδικός απροστάτευτος αρχαιολογικός χώρος της Ευρώπης ενώ η περιοχή θεωρείται αρκετά κακόφημη και προβληματική λόγω των αστέγων και της εγκληματικότητας. Εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες, είναι οι άστεγοι που έχουν οικιοποιηθεί τα Χερσαία Τείχη της Πόλης, μετατρέποντάς τα σε κατοικίες τους, αναδεικνύοντας ξεκάθαρα τα ανθρωπιστικά αδιέξοδα του πολιτισμού μας και τον πλήρη διαχωρισμό εννοιών όπως ανάπτυξη, δείκτες, ευημερία, οικονομία από όλους εμάς. Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που ζούν ανάμεσα στις περιβόλους των Τειχών εδώ και 40 χρόνια. Ανάμεσα σε αυτούς έρχονται να προστεθούν εγκληματίες και η κρύπτη μοιάζει να είναι ένα από τα "φιλέτα" παροχής καταφυγίου. Η επικινδυνότητα της περιοχής είναι τόσο μεγάλη που οι αναφορές φόνων δεν σπανίζουν, ακόμα και στο εσωτερικό της κρύπτης για λόγους που αφορούσαν τα πολύτιμα ευρήματά της.
|
Η οικιοποίηση των ιστορικών και αρχαιολογικών χώρων σε απόμερα σημεία της Πόλης από άστεγους, δυστυχείς και εγληματίες είναι γεγονός που προβληματίζει και απαιτεί λύση |
Και όμως ανάμεσα στο κίνδυνο και την οδυνηρή πραγματικότητα, η ψυχή και οι σκέψεις ταξιδεύουν σε άλλες διαστάσεις, περνώντας από τους τάφους της Κρύπτης της Σηλυβρίας μέσα από ένα νοερό ταξίδι στις άλλες κρύπτες που βρίσκονται εκεί κοντά και "αγγίζοντας" μέχρι τους θρύλους του Μαρμαρωμένου Βασιλιά και την δική του κρύπτη...
|
Ανάμεσα στο δάπεδο της κρύπτης υπάρχουν κενά, που σαν σκαλοπάτια κατεβάζουν σε άλλα επίπεδα, σε άλλα σημεία, σε άλλους κόσμους...πραγματικούς και φανταστικούς |
|
Σπασμένα δάπεδα και κενοτάφια, λεηλασία και κίνδυνος μα η κρύπτη λειτουργεί σαν μαγνήτης που με κρατά για πάρα πολλές στιγμές στο εσωτερικό της |
|
Λίγες τελευταίες ματιές λίγο πριν βγώ ξανά στην επιφάνεια... |
Ακολούθησαν λίγες ακόμα ματιές τριγύρω μου, παρατηρώντας για τελευταία φορά τα πρόσωπα των ανθρώπινων γλυπτών απεικονίσεων. Έμοιαζαν τόσο αληθινά με μερικά να με κοιτούν κατάματα ενώ άλλα με ταραγμένο βλέμμα προς τα πάνω, έμοιαζαν σαν να παραδίδονται ταπεινά στην μεγαλοσύνη του Θεού αλλά συνάμα να φοβούνται για όσα συνέβησαν και συνεχίζουν να συμβαίνουν στο εσωτερικό της κρύπτης. Για όσες ασέλγειες πρόκειται να ακολουθήσουν και στα δικά τους μαρμάρινα σώματα.
|
...γοητευμένος, μαγεμένος σαν από όνειρο |
Έσκυψα αρκετά το κεφάλι για να μπορέσω να περάσω κάτω από το χαμηλό διάζωμα και να κινηθώ πίσω, προς τον προθάλαμο της κρύπτης. Ακολούθησαν μερικά σκαλιά ακόμη και έπειτα το σώμα μου μπόρεσε να σταθεί ξανά στην κανονική, ορθή στάση. Η κρύπτη έστεκε πλέον πίσω μου και συνεπαρμένος προσπαθούσα να ταξινομήσω για ακόμη μια φορά όλα όσα είδα και όλα όσα ένιωσα. Είχα πάλι αξιωθεί να πραγματοποιήσω ένα ταξίδι αιώνων και διαστάσεων, ένα πέρασμα από την κρύπτη της πραγματικότητας στην κρύπτη των θρύλων.
Η Πόλη φρόντισε να με βάλει ξανά στα σπλάχνα της και ένα κομμάτι από εμένα παρέμεινε εκεί...στην αγκαλιά της...
Καλησπέρα, Θοδωρή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά, αυτά που κρύβει η Πόλη στα έγκατά της προκαλούν περισσότερο ενδιαφέρον και δέος από αυτά που φανερά εξαπλώνονται μπροστά στα μάτια μας ή από αυτά που χρειάζονται μια πιο εξασκημένη ματιά για να τα ανακαλύψει...
Μπορεί να θεωρώ ως δεδομένο ότι θα δω αυτά που βρίσκονται υπέργεια της Πόλης και είναι πολλές οι φορές, και αυτές εξαιτίας των Χαμπεριών, που συλλαμβάνω τον εαυτό μου όταν περπατάω τους δρόμους της να κοιτάζω προς τα κάτω, σαν να ψάχνω κάτι που δεν φαίνεται με την πρώτη ματια...
Εξαιρετική η ανάρτησή σου, Θοδωρή, εξάπτει τη φαντασία, προκαλεί δέος και φόβο, θα μπορούσα να πω.. Όπως λες, βρίσκεται κοντά στην πύλη της Σηλυβρίας και από ό,τι καταλαβαίνω ελάχιστοι θα την έχουν ανακαλύψει. Η επίσκεψή μου στο Αρχαιολογικό Μουσείο, δυστυχώς, δεν μου θυμίζει να είχα δει την πόρτα της κρύπτης...
Πολλοί από την οικογένειά μου, τους φίλους, τους γνωστούς μου με ρωτούν πολύ συχνά για ποιο λόγο πηγαίνω τόσο συχνά στην Πόλη και τους παραθέτω πολλά επιχειρήματα. Την επόμενη φορά που θα με ρωτήσουν θα τους πω να διαβάσουν στα Χαμπέρια αυτή και την προηγούμενη ανάρτηση.
Τα λέμε στο επόμενο, Θοδωρή!
Καλησπέρα Μαρία μου. Αυτά που κρύβει στα σπλάχνα της η Πολίτικη γη είναι όπως οι ρίζες ενός πανέμορφου και μοναδικού δέντρου. Δίχως αυτές δεν θα υπήρχε πιθανότητα να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
ΔιαγραφήΣε έχω παρατηρήσει από κοντά και όντως το κεφάλι σου στριφογυρνά με τρομερή συχνότητα, δειγμα της παρατηρητικότητάς σου. Έχεις πλεόν αποκτήσει το Χαμπεριώτικο μικρόβιο.
Την είσοδο της κρύπτης δεν την έχω ούτε και εγώ στην θύμισή μου. Έχουν περάσει και κάμποσα χρόνια από όταν βρέθηκα εκεί. Δεν αποκλείεται βέβαια να μην εκτίθεται αλλά να παραμένει σε κάποιο υπόγειο του μουσείου, όπως συμβαίνει άλλωστε και σε τόσα άλλα μουσεία.
Αν στα επιχειρήματα για να επισκεφτεί κάποιος την Πόλη, βοηθούν και τα Χαμπέρια....τότε σημαίνει πως οι αμέτητες ώρες αφοσίωσης πιάνουν τόπο.
Ικανή σε έχω πάντως να μαζεύεις την οικογένεια στο σπίτι για εβδομαδιαίες αναγνώσεις, χαχα.
Φιλια στο Περιστέρι και θα μιλήσουμε πολύ σύντομα και πάλι
Αγαπητε Θοδωρη,πηρα το θαρρος της οικειας προσφωνησης γιατι εδω και εναν χρονο που ανακαλυψα το site το ακολουθω ανελλιπως και εχω διαβασει σχεδον ολες τις παλαιοτερες δημοσιευσεις ,αισθανομαι λοιπον σαν να απευθυνομαι σε εναν παλιο φιλο. Θελω να σε συγχαρω για την εξαιρετικη δουλεια που κανεις. Μετα απο καθε αναγνωση μενω εκστασιασμενη απο την γλαφυροτητα και την αμεσοτητα της περιγραφης και τις υπεροχες φωτογραφιες. Σε ευχαριστω για τα συναισθηματα που μου προκαλεις ,για τις γνωσεις που μου προσφερεις για την νοσταλγια και την λαχταρα να ξαναβρεθω στην πολη της καρδιας μου Ευθυμια απο Θεσσαλονικη
ΑπάντησηΔιαγραφήΓειά σου Ευθυμία μου.
ΔιαγραφήΈχοντας γνώση του αριθμού των αναγνωστών και των επισκέψεων στα Χαμπέρια, γνωρίζω πως οι περισσότεροι διαβάζουν δίχως να συμμετέχουν στα σχόλια, αν και εγώ θα το επιθυμούσα.
Με χαροποιεί πολύ που ακολουθείς εδω και ένα χρόνο τις αναρτήσεις και ακόμα περισσότερο που αποφάσισες να μοιραστείς μαζί μας σκέψεις και συναισθήματα.
Εύχομαι να σε ξαναδιαβάσουμε σύντομα αλλά και να ξαναέρθεις στην Πόλη που λαχταράς.
Σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι καλό βράδυ.
Σου γράφω πάλι δακρυσμενη. Το εκανες, βρε τερας? Χίλια ευχαριστώ. .. ξέρεις εσύ. Καληνύχτα φίλε. Και ειχες δίκιο. Φυσικά και μου άρεσε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού σου το είπα. Ξέρω οτι έχεις αδυναμία σε κρυμμένες ιδιαιτερότητες.
ΔιαγραφήΠολλούς χαιρετισμούς και θα τα πούμε σύντομα και πάλι, τώρα που σε συνηθίσαμε στον δημόσιο σχολιασμό.
Εμ, δεν είχα δίκιο όταν έγραφα ότι δεν το "τερμάτισες" και ότι δεν πρέπει να σου έχουμε καμιά απολύτως εμπιστοσύνη; Ορίστε... το έκανες το θαύμα σου πάλι!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘοδωρή, τι να σου γράψω πια; Σαν παλιά αναγνώστρια και σχολιάστρια, έχω εξαντλήσει όλα τα επίθετα και τις εκφράσεις επιδοκιμασίας, επιβράβευσης και θαυμασμού.
Απλά και μόνο να προσέχεις πολύ, σε όλα αυτά τα επικίνδυνα μέρη που πας και τρυπώνεις. Με αυτή την ανάρτηση, πραγματικά με ανησύχησες. Ο παρορμητισμός σου και ο έρωτάς σου για την Πόλη θα σε βάλει σε μπελάδες, για να μη μιλήσω για τη σωματική σου ακεραιότητα. Θα μου πεις όλοι οι έρωτες κάπως έτσι δεν είναι;
Πολλά φιλιά και να προσέχεις!!!
Ναι....στα Χαμπέρια και κυρίως στην Πόλη μάλλον δεν υπάρχουν όρια....
ΔιαγραφήΧαιρόμαστε που σε έχουμε και αναγνώστρια και σχολιάστρια όλα αυτά τα χρόνια.
Πάντως μην ανησυχείς...προσέχω πάντα...με τα μάτια ανοιχτά αλλά και με την πεποίθηση οτι εχω πάντα κάποιον φύλακα-άγγελο κοντά μου.
Φιλιά στον Πόρο και θα μιλήσουμε σύντομα και πάλι.
ΑΜΗΝ ΘΟΔΩΡΗ ΣΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΟΥ! ΤΑ ΕΓΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ! ΕΚΘΕΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΕΚΑΝΕΣ ΠΑΛΙ!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ! ΜΑΡΙΑ ΠΑΤΡΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Μαρία μου.
ΔιαγραφήΝα είσαι καλά και χαιρετισμούς στην Πάτρα
Φίλε Θοδωρή,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια νέα συγκίνητική έκπληξη παρουσιάζεις με το σημερινό σου δημοσίευμα.
Κάθε φορά και καλλίτερος κάθε φορά και μεστότερος. Που θα φθάσεις; Και μαζί με σένα και μεις.
Φιλικά,
Χρήστος Τζίκας
Θεσσαλονίκη - Άνω Πόλη
Καλημέρα Χρήστο μου. Τα Χαμπέρια είναι ένα ταξίδι που το πραγματοποιούμε όλοι μας από κοινού. Και ώσπου να φθάσει στον προορισμό του, θα είνια γεμάτο συναιθήματα και εικόνες.
ΔιαγραφήΧαιρετισμούς στην Θεσσαλονίκη
Μοναδική,εξαιρετική ,περιγραφή,πόση ατμόσφαιρα,πόση συγκίνηση,κατι λίγο,απο όλα αυτα,υποψιάζομαι καθε φορα,χάρις σε σένα γίνονται προσιτά,έστω και με την φαντασία μας προς το παρόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧίλια ευχαριστω
Καλημέρα Μαράια μου.
ΔιαγραφήΒασικά όλα αυτά που περιγράφεις...η ατμόσφαιρα, τα συναισθήματα, οι εικόνες και οι ιδιαιτερότητες οφείλονται στην μοναδική Πόλη. Εγώ αναλαμβάνω απλώς μα σας τα μεταφέρω ως τα σπίτια σας και εύχομαι σύντομα να μπορέσεις να τα δεις και να τα βιώσεις σύντομα από κοντά.
Πολλούς χαιρετισμούς
Αν κάποτε η Πόλη αυτή ....., τότε η Αρχαιολογική Υπηρεσία θα έχει μπροστά της έργο για πολλές δεκαετίες. Νομίζω πως παρά τις διαφορές, θα μπορούσε να υπάρχει μια ελληνική αρχαιολογική σχολή εκεί. Δεν σχολιάζω γιατί θα έλεγα αλήθειες χιλιοειπωμένες μα ωστόσο αλήθειες ! Το εύρημα είναι μεγάλης αρχαιολογικής αξίας, με πολύ ενδιαφέρουσα γλυπτική. Θα ήταν καλό να είχαμε κάποια σχετική αρχαιολογική δημοσίευση. Αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα έγινε στην Ελλάδα ένα συνέδριο που μέρος του ήταν και η Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη: http://www.archaiologia.gr/blog/2015/04/21/%CE%B2%CF%85%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B2%CF%85%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB/ Δες το πρόγραμμά του. Χριστός Ανέστη Θοδωρή !
ΑπάντησηΔιαγραφήΓειά σου Κωνσταντίνε...σωστές οι παρατηρήσεις σου.
ΔιαγραφήΒέβαια...και σε ποιες σπουδαίες πόλεις-φάρους στην παγκόσμια ιστορία δεν χρειάζεται ακόμα τρομερή δουλειά από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες; Τι θυσαυρούς κρύβουν κάτω απο το έδαφός τους άναρχες δομημένες πόλεις όπως η Αθήνα, το Κάιρο κ.λ.π. και πόσα παραμένουν σκόπιμα κρυμμένα ή καταστρέφονται επίτηδες στον βωμό των κατασκευαστικών έργων και του χρήματος.
Ενδιαφέρον και η σκέψη για παράρτημα αρχαιολογικής σχολής.
Πάντως στην Πόλη προέχει το άνοιγμα μιας άλλης Σχολής, της Χάλκης.
Πολύ ενδιαφέρον ο σύνδεσμος που παρέθεσες. Κρίμα που δεν μου έχει τύχει ακόμα να παρακολουθήσω κάτι τέτοιο. Ίσως στο μέλλον τα καταφέρω.
Πολλούς χαιρετισμούς και καλή σου μέρα.
Τελικά ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο για τον Θοδωρή. Και αφού η Κρύπτη , καταφύγιο σήμερα λούμπεν στοιχείων , βρίσκεται κοντά στην Πύλη της Σηλυβρίας , ας αναφέρουμε ότι η Πύλη λεγόταν έτσι διότι από εκεί ξεκινούσε ο δρόμος που οδηγούσε στη Σηλύβρια.Συνήθως εκαλείτο Πύλη της Πηγής , διότι σχεδόν απέναντι βρίσκεται η τεράστιας αξίας μονή της Ζωοδόχου Πηγής , γνωστή σε όλους με την ονομασία Μπαλουκλί.Θοδωρή, περιμένουμε ανάρτηση στο μέλλον.Τάσος. Θεσσαλονίκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Τάσο μου. Όντως ουδέν κρυπτόν από τα Χαμπέρια, ούτε καν οι κρύπτες.
ΔιαγραφήΜιας και ανέφερες ξανά την Πύλη της Σηλυβρίας και εσύ:
http://tixamperiaapothnpolh2.blogspot.com/2015/02/blog-post_23.html
Σε ότι αφορά την Μονή, έχει υπάρξει ανάρτηση:
http://tixamperiaapothnpolh2.blogspot.com/2011/01/blog-post.html
ήδη από το 2011. Ήταν η 4η ή η 5η δημοσίευση των ΧΑΜΠΕΡΙΩΝ.
Παρ'οτι ήταν στις αρχές και αυτό φαίνεται στην ανάρτηση, δεν επιθυμώ ποτέ να επαναλαμβάνω δημοσιεύσεις ίδιου θέματος. Επομένως προχωράμε.
Πολλούς χαιρετισμούς στην Θεσσαλονίκη
:Πόσες τέτοιες κρύπτες υπάρχουν άραγε ακόμη.... Μου κάνει εντύπωση αυτή η εγκατάλειψη. Πως και δεν έχουν βάλει είσοδο ακόμη.....Πάντα τέτοια Θοδωρη. Καλημέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΓειά σου Παναγιώτη μου. Ακόμα και επίσημη λίστα να υπήρχε, όπως για παράδειγμα με τις κιστέρνες, πάλι δεν αποτελεί απόλυτο δεδομένο, μιας και η Πόλη είναι γεμάτη μυστικά και απρόσμενες αποκαλύψεις.
ΔιαγραφήΕίσοδος δεν έχει μπεί λόγω του απόμακρου της περιοχής και η δυσκολία της μάζας των επισκεπτών, τουριστών και ενδιαφερομένων να φτάσουν ως εκεί. Προς το παρόν έχει δοθεί βάρος σε αξιοποίηση άλλων σημείων που πρόκειται σύντομα να υποδεχτούν κόσμο.
Πολλούς χαιρετισμούς και να είσαι πάντα καλά.
Θοδωρής
Γεια σου Θοδωρή! Η νέα σου ανάρτηση με γοήτευσε και δυνάμωσε την επιθυμία μου να ξαναβρεθώ σύντομα στην αγαπημένη Κωνσταντινούπολη. Οι αναρτήσεις σου σχετικά με στοές, κρύπτες και εν γένει «κρυμμένα» μυστικά της Πόλης είναι οι αγαπημένες μου και με «εξιτάρουν» ιδιαίτερα. Όπως μπορώ να διακρίνω από τις φωτογραφίες, πρόκειται για αριστουργήματα της πρώιμης βυζαντινής περιόδου. Δεν πρέπει πάντως να σου κάνει εντύπωση η ύπαρξη τάφων έξω από τα τείχη, καθώς ήταν σύνηθες να υπάρχουν νεκροταφεία της παλαιοχριστιανικής περιόδου έξω από τα τείχη των πόλεων ακόμη και μακριά από αυτά. Την παλαιότητα εξάλλου των τάφων που είδες μαρτυρεί και η τεχνοτροπία τους. Το ότι είναι κιβωτιόσχημοι, υπάρχει μια σχετική αίσθηση «ακινησίας» αλλά δεν έχουμε ακόμη τις «αντιρεαλιστικές» βυζαντινές φόρμες, καθώς και η όλη αισθητική τους, παραπέμπουν περισσότερο σε ελληνιστική-ρωμαϊκή παράδοση . Οπωσδήποτε πάντως η «Κρύπτη της Σηλυβρίας» κρύβει θησαυρούς! Είναι φαντάζομαι μοναδικό το συναίσθημα της αναδίφησης αυτού του μυστηριώδους μαγικού κόσμου…. Όπως έχεις κι εσύ εύστοχα επισημάνει, η Πόλη κρατάει καλά κρυμμένα τα μυστικά της και τα αποκαλύπτει μόνο στους «μυημένους»!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓειά σου Διονυσία μου. Άντε και με το καλό σύντομα και πάλι στην Πόλη.
ΔιαγραφήΚαι εγώ συμφωνώ οτι ο τάφος κατασκευάστηκε πριν την από τα Θεοδοσιανά Τείχη. Για τον χαρακτηρισμό "βασιλικός" είμαι λίγο επιφυλακτικός. Εξάλλου οι βασιλιάδες εκείνης της περιόδου δεν ήταν και αμέτρητοι. Προβληματικό βέβαια είναι το γεγονός οτι οι πληροφορίες διαδίδονται με τραγικό τρόπο και νοοτροπία. Ίσως στο μέλλον κάποιος πραγματικά ειδικός μας διαφωτίσει περισσότερο.
Το συναίσθημα που δημιουργείται σε κρύπτες, υπόγεια και στοές είναι μαγικό και σου εύχομαι να το βιώσεις και εσύ σύντομα.
Πολλούς χαιρετισμούς.
Θοδωρής
Για μια ακομη φορα υποκλινομαι!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Εύγε θοδωρή....τα ωραιότερα ταξίδια μου τελικα τα κανω μαζι σου..αν και εχω επισκεφτεί παρα πολλές φορές την Πόλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά Ελισάβετ μου. Εύχομαι ταξίδια και από κοντά και καλές περιηγήσεις.
ΔιαγραφήΠολλούς χαιρετισμούς
Να είστε ευλογημένος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Μαρία μου και καλώς ήλθε; Στην παρέα μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ, Θοδωρής