Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Ολάκερη η Τουρκία στα πόδια μου

Την πρώτη φορά που βρέθηκα στην Πόλη, η Ντουίγκου μου είχε πεί το ρητό: Άν δείς όλη την Πόλη, είναι σαν να έχεις δεί ολάκερη την Τουρκία. Το ρητό αυτό, χρησιμοποιείται φυσικά σαν μεταφορά για να καταδείξει τις τεράστιες αντιθέσεις που υπάρχουν στην αχανή Πόλη. Τόσο από άποψη ομοιομορφίας και αισθητικής όσο και από πληθυσμιακή έννοια. Και πράγματι η Πόλη είναι γεμάτη αντιθέσεις και τεράστια ποικιλία σε πάρα πολλούς τομείς. Είναι το συνχωνευτήρι των λαών, των θρησκειών, των πολιτισμών και των παραδόσεων. Στην δική μου καρδιά είναι σαν το κέντρο του κόσμου ολόκληρου.
Μετά την σημερινή μέρα, συνηδειτοποίησα ότι η Πόλη δεν παρουσιάζει μόνο μεταφορικά εικόνες από την Τουρκία αλλά και κυριολεκτικά. Ένας περίπατος στο Miniatürk μου έδωσε την ευκαιρία σε λίγες μόνο ωρίτσες να έχω όλη την Τουρκία στα πόδια μου.
Η Αγιά-Σοφιά και το Μπλέ Τζαμί, εκεί που η μεγαλοπρέπεια συναντά το αρχιτεκτονικό θαύμα
Το Μίνιατουρκ είναι στην ουσία ένα πάρκο με έκταση περίπου κάτι παραπάνω από δύο γήπεδα ποδοσφαίρου και περιλαμβάνει περίπου 120 μινιατούρες από όλα τα ξεχωριστά αξιοθέατα, μνημεία, ναούς και ιδιαίτερα κτίρια που βρίσκονται στο έδαφος της Τουρκίας. Η ξενάγηση στον χώρο του Μίνιατουρκ είναι πολύ απλή. Όταν αγοράσει κάποιος το εισιτήριο, επιλέγει και την γλώσσα ξενάγησης. Μπορεί να μην βρίσκονται όλες οι γλώσσες στην λίστα επιλογών αλλά με τις 6-7 επιλογές που υπάρχουν, βολεύεται και με το παραπάνω. Δίπλα σε κάθε μινιατούρα υπάρχει και ένα φωτοκύτταρο που όταν έρθει σε επαφή με το barcode του εισιτηρίου, ακούγονται οι απαραίτητες πληροφορίες στην γλώσσα προεπιλογής. Απλό, τεχνολογικά έξυπνο, δίχως κόστος ανθρωπίνου δυναμικού και επιπλέον δίχως να σπαταλιέται άσκοπα χρόνος, μιας και επιλέγεις εσύ ο ίδιος για ποιά μινιατούρα θα ήθελες να ακούσεις πληροφορίες.
Το φωτοκύταρο σκανάρει το εισιτήριο και η ξενάγηση ξεκινά

Οι τιμές εισόδου είναι 10 λίρες, γύρω στα 4,5 ευρώ δηλαδή, εκτός απο τους Τούρκους πολίτες οι οποίοι πληρώνουν το μισό αντίτιμο. Είναι μία, αμφιλεγόμενη μα μάλλον ορθή κατά την άποψη μου, πολιτική που έχει καθιερωθεί και που στοχεύει στο να έχουν οι πολίτες της χώρας εύκολη μα κυρίως οικονομική πρόσβαση σε όλα τα μνημεία και μουσεία της χώρας τους. Το Μίνιατουρκ βέβαια δεν είναι τίποτα από αυτά τα δύο, αλλά τι το ψάχνουμε τώρα....Εγώ πάντως μπήκα με την μισή τιμή μιας και η Duygu ανέλαβε να αγοράσει τα εισιτήρια στην είσοδο.
Το μαυσωλείο του Κεμάλ στην Άγκυρα
Τζαμί στην Αττάλεια
Το Κούμπετ ους Σαχρά
Ο χώρος δεν διαθέτει σχεδόν καθόλου προσωπικό εκτός από τους κηπουρούς που περιποιούνται και δροσίζουν τον λουλουδένιο χώρο που περιτριγυρίζει τις μινιατούρες. Στο Miniatürk πήρα ένα καλό παράδειγμα για τα τόσα πολλά αξιοθέατα που βρίσκονται στην ενδοχώρα καθώς επίσης και για την επιρροή που άφησαν οι τόσοι πολλοί διαφορετικοί πολιτισμοί που πέρασαν από τούτα τα εδάφη.
Ρωμαικό θέατρο στην Άσπενδο
H εντυπωσιακή πόλη Merdin στα βάθη της Τουρκίας

Η Παναγιά Σουμελά στην Τραπεζούντα
Μνημείο χτισμένο από τους Χετταίους
Ο ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο
Πράγματι η Τουρκία είναι μια αχανής χώρα με τόσες πολλες ιδιομορφίες.Εδώ στο βουνό Nemrut ,μνημείο απο το βασίλειο της Κομαγηνής
Φυσικά η μαγευτική και τόσο ιδιαίτερη Πόλη καταλαμβάνει ξεχωριστή θέση στο πάρκο του Μίνιατουρκ. Μια ολόκληρη περιοχή του πάρκου είναι αφιερωμένη στην χάρη της.
Η μινιατούρα της γέφυρας του Βοσπόρου! Και εγώ την διασχίζω, μονάχος μα όλο χαρά! 
Είναι τόσο ευχάριστο να παρατηρώ όλες αυτές τις Πολίτικες μινιατούρες αφ'υψηλού και να νοιώθω το παιδί να βγαίνει από μέσα μου.
Κοιτάζοντας τις πολεμίστρες απο το κάστρο της Ρούμελης

Μινιατούρα ενός απ'τα πιό ενεργειακά σημεία που έχω βρεθεί. Η πλατεία του Σουλταναχμέτ.

Ο ναός του Αγίου Αντωνίου, Η Παναγιά Παμακάριστος και η Μονή της Χώρας
Οι μινιατούρες σχεδιάστηκαν σε συνολικά 13 ατελιέ και δε μπορώ να μην σταθώ στην πόσο καλή δουλειά έγινε. Τα αντίγραφα είναι τόσο σωστά σχεδιασμένα ως και την τελευταία λεπτομέρια. 2 χρόνια διήρκησε όλη η προετοιμασία του Μίνιατουρκ. Το αποτέλεσμα για 'μένα είναι άκρως ικανοποιητικό.
Εμφανής η καλή δουλειά που έχει γίνει, με μεγάλη έμφαση στις λεπτομέριες
Τελειώνοντας σιγά-σιγά τον περίπατό μου στα μονοπάτια του Miniatürk σκέφτηκα για κάμποση ώρα την πρόοδο και κυρίως της αξιοποίηση του τουριστικού τομέα στην Τουρκία. Η προβολή και εκμετάλλευση του τουριστικού προιόντος είναι αξιοθαύμαστη. Μπορεί τα σπουδαιότερα μνημεία να μην κατασκευάστηκαν από τους ίδιους, μα εκείνοι ακομπλεξάριστοι παραδέχονται το πέρασμα πολλών διαφορετικών πολιτισμών από τα εδάφη της αχανούς χώρας. Σημαντικό επίσης είναι το ότι δεν επαναπάυονται. Τα νούμερα,όσον αφορά τον τουρισμό, μιλάνε από μόνα τους.
Σκέφτηκα πως ένα ανάλογο Μίνιατουρκ θα ήταν ένα πολύ αξιόλογο σημείο αναφοράς κάπου στην Αθήνα για παράδειγμα. Με σωστή μελέτη και προγραμματισμό του κράτους ή του δήμου σε κάποιο άλσος της πόλης θα προσέλκυε επισκέπτες από όλο τον κόσμο και θα παρουσίαζε τις πανέμορφες και μοναδικές γωνιές της χώρας μας. Ποιός ξέρει....ίσως κάποιος, κάπου, κάποια στιγμή τολμήσει ένα τέτοιο εγχείρημα. Θα είμαι ο πιό θερμός υποστηρικτής...
Το Miniatürk με πανοραμική θέα
...ως τότε θα περιπλανιέμαι στην Πόλη και όταν θα έχω την διάθεση να βγάλω το παιδί από μέσα μου...να ενθουσιαστώ...να παίξω και να περάσω ανέμελες στιγμές, τότε το Miniatürk θα είναι μια από τις επιλογές μου. Και ολάκερη η Τουρκία θα είναι στα πόδια μου!

10 σχόλια:

  1. Υπέροχος χώρος! Μπράβο τους αλλα μπράβο και σε σένα για την ανάρτηση!!! Οταν θα έρθω στην Πόλη θα ήθελα να τον επισκεφτώ! Callie by Anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ για όλα όσα γράφεις.Να είσαι και να περνάς καλά.
    Χαιρετισμούς,Θοδωρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστούμε για τις ανταποκρίσεις! συνέχισε την καλή δουλειά!
    Φιλικά,
    Πρόδρομος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. Εξαιρετικό!!!!!!!!!!!!!!και ατέλειωτο.Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ καλή μου.Να είσαι πάντα καλά.
      Χαιρετισμούς,Θοδωρής

      Διαγραφή
  5. Μόνο στην Ελλάδα γίνεται αυτό! Να πληρώνουμε ίσα ή και παραπάνω από τους τουρίστες για να πάμε στα δικά μας μνημεία!
    Έχω δει φώτο από τη minimundus (ελπίζω να το γράφω σωστά)που επισκέφθηκαν οι γονείς μου. Αλλά και η τουρκική έκδοση δεν πάει πίσω!
    kathy by anthoemeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα επιθυμούσα κι εγώ να υπάρξει το ίδιο σύστημα στην Ελλάδα με αυτό που υπάρχει στην Τουρκία.Με μία κάρτα με την φωτογραφία σου και ένα σχετικά χαμηλό ποσό (γύρω στα 30 ευρώ π.χ.) να μπορώ να επισεφτώ όλα τα μνημεία και μουσεία της πατρίδας μου για έναν ολόκληρο χρόνο.όλοι θα βγάζαμε μία τέτοια κάρτα και τα έσοδα πιθανόν να ήταν και μεγαλύτερα από ότι τώρα.Πόσοι άραγε από εμάς και ποσες τέτοιες επισκέψεις πραγματοποιούμε με το υπάρχον σύστημα στις μέρες μας;;;
      Ενώ δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε από τα άλλα κράτη,το αντίθετο βέβαια...αυτοί εξακολουθούν να μας δείχνουν πως αξιοποιείται ο τουρισμός τους μα εμείς επαναπαυόμαστε στον ήλιο και στα κύματα.
      Κρίμα....και ούτε φαίνεται στον ορίζοντα να βάζουμε μυαλό.
      Να'σαι καλά για το σχόλιο Κατερίνα μου και εύχομαι να διαβάζω σχολιασμό σου συχνότερα.
      Φιλικά,Θοδωρής

      Διαγραφή
  6. τελειο!!! να μη μας πανε εκει με το γκρουπ?απαραδεκτο!!! Γιωργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Γιώργο μου. Έτσι είναι με τα γκρούπ.
      Εγώ πάντως δείχνω κατανόηση κυρίως γιατί τι να πρωτοπρολάβουν να δείξουν και αυτοί σε λίγες μόλις μέρες στην Πόλη. Εγώ τριγυρνώ χρόνια και ακόμα δεν έχω καταφέρει να δώ όσα λαχταρώ.
      Και βεβαίως δεν θα παραλείψω να πώ οτι προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των πολυπληθών γκρούπ. Δυστυχώς οι πλειοψηφία των Ελλήνων επισκεπτών λαχταρά να δεί, να κάνει και να ακούσει άλλα πράγματα από τα ουσιώδη και αληθινά, αναγκάζοντας ακόμα και αξιόλογους ξεναγούς και τουριστικά γραφεία να ρίχνουν το επίπεδό τους για να επιβιώνουν οικονομικά.
      Να περνάς καλά και θα χαρώ να σε ξαναδιαβάσω στον σχολιασμό.
      Θοδωρής

      Διαγραφή