Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Οι ανακαινίσεις των εκκλησιών της Χαλκηδόνας

Τους τελευταίους μήνες έχω νοιώσει ανάμεικτα συναισθήματα σε κάποιες από τις εκκλησιαστικές μου επισκέψεις. Και αυτό γιατί συναντώ κλειστές πόρτες λόγω ανακαινίσεων. Γράφω για ανάμεικτα συναισθήματα καθώς εκ πρώτης στιγμής υπάρχει μια μικρή απογοήτευση. Δεν είναι και λίγο πράγμα να διασχίζω ολάκερη την Πόλη, ψάχνοντας αρκετές φορές στα τυφλά, και αφ'ότου βρώ την εκκλησία να μην μπορώ να μπω μέσα, να ανάψω ένα κεράκι και να τραβήξω μερικές φωτογραφίες για τις ανάγκες του Μπλόγκ. Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου την έχω ''πατήσει'' διπλά, όπως για παράδειγμα στην Παναγία στο Κοντοσκάλι. Δυό φορές έφτασα ως εκεί μα η ανακαίνιση ακόμα συνεχίζεται. Άντε να δούμε ως πότε...
Από την άλλη πλευρά χαίρομαι να βλέπω αυτούς τους ξεχωριστούς ναούς να συντηρούνται, έτσι ώστε να μην υποκύψουν ολοκληρωτικά στην φθορά της υγρασίας και του χρόνου.
Σήμερα βρέθηκα στην αγορά του Kadıköy και πέρασα έξω απο την Αγία Ευφημία. Ευχάριστη έκπληξη, διότι οι πόρτες της ήταν ανοιχτές. Όσες φορές κατά το παρελθόν είχα βρεθεί εκεί, ήμουν άτυχος. Η ατυχία βέβαια συνεχίστηκε γιατί λόγω ανακαίνισης δεν επιτρέπονταν η είσοδος στην εκκλησία. Ο...κάπως αυστηρός...φύλακας δεν με άφησε ούτε να βγάλω μερικές φωτογραφίες απο το Άγιασμα και τον αυλόγυρο. Δεν πειράζει...σκέφτηκα, καλή καρδιά και συνεχίζουμε την περιπλάνηση.
Η είσοδος της Αγίας Ευφημίας στην Χαλκηδόνα
Εκείνη την στιγμή το έβαλα πείσμα να επισκεφτώ μια εκκλησία. Ήξερα πως κάπου στο Kadıköy υπάρχει και η εκκλησία της Αγίας Τριάδας. Άρχισα το περπάτημα και το ψάξιμο και ύστερα απο κάμποση ώρα στάθηκα τυχερός. Το σκέπασμα των δέντρων στην ανατολική πλευρά της δεν στάθηκε ικανό να με σταματήσει.
Η Αγία Τριάδα αρχικά καλά κρυμμένη πίσω απο το πράσινο,μα όχι αρκετά για πεζοπόρους σαν κι εμένα
Μπήκα στον αυλόγυρο και συνάντησα την κυρία Μαρία. Μία ορθόδοξη μεν, μα ταυτόχρονα αραβόφωνη γυναίκα απο το πολυθρησκευτικό Χατάι, η οποία με πληροφόρησε πως είμαι άτυχος γιατί η εκκλησία δυστυχώς είναι κλειστή λόγω ανακαίνισης. Με κύριο χαρακτηριστικό την φωτεινή ματιά της, το πλατύ της χαμόγελο και με περισσή ευγένια προσφέρθηκε να κάνει μια εξαίρεση και να με αφήσει να ρίξω μιά ματιά στο εσωτερικό του ναού.
Ο ναός είναι επιβλητικός και μου θύμισε λιγάκι την Αγία Τριάδα του Πέραν. Ο περίβολός του επίσης περιποιημένος απο την κυρά-Μαρία
Ο εσωτερικός χώρος είναι το ίδιο επιβλητικός με τον εξωτερικό και όταν τελειώσουν οι λειτουργίες αποκατάστασης θα τονίσουν ακόμα περισσότερο την μεγαλοπρέπεια αυτού του πανέμορφου ναού.
Όμορφες τοιχογραφίες κοσμούν τον ναό

Τα ''φρέσκα και ζωντανά'' χρώματα κάνουν εντονότερη την ομορφιά 
Η κυρά Μαρία με πληροφόρησε ότι σε μερικές βδομάδες οι λειτουργίες αποκατάστασης θα έχουν τελειώσει και ο ναός θα είναι έτοιμος να υποδεχτεί τους πιστούς και επισκέπτες. Αν και θεωρώ λίγο δύσκολη την πρόσβαση στην Αγιά Τριάδα της Χαλκηδόνας, ειδικά για τους μή έμπειρους εξερευνητές της Πόλης, παρ'όλα αυτά εύχομαι σύντομα αρκετός κόσμος να βρεθεί εδώ, δίνοντας πάνω απ'όλα μια ψυχική επιβράδευση για την δουλειά που γίνεται από τους ανθρώπους που περιποιούνται την εκκλησία.
Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της πανέμορφης εκκλησίας της Αγίας Τριάδας στο Kadıköy

Yπάρχει ακόμα δουλειά να γίνει,μα σύντομα η ανακαίνιση θα τελειώσει
Βγαίνοντας από την εκκλησία σκέφτηκα πως τελικά δεν είμαι πάντα και τόσο άτυχος. Μπορεί για αλλού να ξεκίνησα και αλλού να βρέθηκα, μα έκανα μια καινούρια επίσκεψη εντελώς εκτός προγράμματος.
Εξάλλου έτσι είναι οι μέρες στην Πόλη. Απρόβλεπτες και ''ανοιχτές'' για καινούριες ανακαλύψεις. Ακόμα και σε περίοδο ανακαινίσεων...

2 σχόλια:

  1. Τρελάθηκα από τη χαρά μου,όταν ανακάλυψα το blog σου.Είμαι, ήδη, ξετρελαμένη με την Πόλη,την οποία επισκέφθηκα,πριν μερικά χρόνια.Μέσα από τις φωτογραφίες και την αφήγησή σου,νιώθω σαν να είμαι κι εγώ εκεί..
    Να 'σαι πάντα καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eυχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και χαίρομαι που απολαμβάνεις τις αφηγήσεις μου.Η Πόλη πάντα μας ξετρελάινει γιατί την έχουμε στο dna μας.
    Και το δικό σου μπλόγκ είναι επίσης εξαιρετικά ενδιαφέρον.
    Χαιρετισμούς,Θοδωρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή